Speaker Business Days Cluj – fața nevăzută a unui succes
A fi speaker Business Days e o provocare, o onoare si mai ales o responsabilitate. O provocare pentru că de la o ediție la alta ștacheta urcă si mai sus, speakerii sunt din ce in ce mai bine pregătiți si mai creativi. Auditoriul e din ce in ce mai sofisticat si mai interactiv, dornic sa extraga orice frântură de experiența din orice interacțiune cu un speaker Business Days si nu numai. O onoare pentru ca am alături profesioniști veritabili in multiple domenii, oameni care au avut succes, oameni care au invațat din eșecuri dar s-au ridicat suficient de ințelepți si generoși cât sa povestească si altora despre asta.
O responsabilitate, căci, într-o țară in care educația devine o fractură deschisă – Business Days educă, informează, conecteaza – devine mai mult decât un eveniment, devine o mișcare, un motor prin care idei, concepte noi, povești de succes se propagă la o scară din ce in ce mai mare – prin viu grai.
Ce inseamnă a fi speaker Business Days?
Am acceptat aceasta provocare in 2012, de atunci am participat la Bucuresti, Oradea, din nou Bucuresti si apoi Cluj Napoca – Business Days. Temele indicate de organizator sunt in general teme generoase dar foarte actuale ca de exemplu: Performanță si Excelență, Management vs. Leadership, Flexibilitate si Adaptabilitate etc. De îndata ce ai primit tema de la inițiatorul si managerul proiectului, Laszlo Pacso – mintea incepe să lucreze pentru a colecta toate piesele acelui puzzle ce se va așterne pe hârtie într-un speech pe care ți-l dorești cât mai aproape de nevoile si dorințele auditoriului. Idei, povești de succes, tendințe, statistici, metafore, istorisiri, imagini, sunete, concepte noi – toate dansează in mintea ta incercând sa răspundă la întrebarea: De ce vin oamenii la Business Days si ce vor ei sa audă de la mine?
Timpul se scurge si termenul limită se apropie – uneori ideea de baza se lasă așteptată alteori business-ul propriu iti fură timpul pe care sperai sa-l aloci pregătirii atente a prestației tale pe scena evenimentului. Alteori totul ți se limpezește in ceasul al doisprezecelea cu câteva ore înainte de eveniment si dintr-o dată amalgamul de idei ce nu-ți dau pace capată un sens si o formă, parcă ceva mai bună ca cea de ieri.
Asezonarea speech-ului si condimentarea sa cu elemente vizuale, audio, puțin dramatism, ceva gimnastică de grup si mișcare scenică intră in arsenalul fiecărui speaker Business Days pentru că noi suntem acolo cu o dubla misiune: aceea de a educa și de a împărtăsi idei, concepte, soluții.
Dacă Business Days ca eveniment s-ar ține într-o aulă atunci noi toți și cei din sală și cei de pe scenă suntem studenți căci cu toții învățăm unii de la alții într-un exercițiu de generozitate si conectare.
Pentru mine ca speaker, o singura zi la Business Days e un adevarat maraton: într-o singură zi participi ca speaker la o conferință, două workshop-uri si eventual mai și moderezi o masă rotundă. O zi Business Days durează cam 26h întrucât se termină in general după miezul nopții la un pahar de vorbă cu toți speakerii si invitații lor. E momentul minunat in care tragem linia după un regal de idei si experiențe si ne minunam ce echipă grozavă facem împreună, zâmbim pentru că avem satisfacția lucrului bine făcut.
Iar noaptea tarziu, inainte să pui punct unei zile atât de pline, așterni pe birou recolta zilei: zeci de contacte noi, fețe noi cu poveștile si experiențele lor. Adormi rapid in timp ce prin gând revezi fața omului ce ți-a mulțumit pentru sfatul dat deunazi pe Facebook si a venit tocmai din Viseu sa te cunoască sau zâmbetul doamnei ce din nu știu ce motiv iți spune ca i-ai schimbat viața cu cateva idei spuse acolo, in Speakers Arena.
Cluj Business Days a insumat peste 900 de participanți. Clujenii au format același auditoriu interactiv si asertiv cu care m-am obișnuit la alte evenimente locale. Am ales să vorbesc despre lumea lui 2020 si implicațiile evoluției tehnologice, a social media si a evolutiei digitale in viața noastră. Cât de flexibili suntem la o lume in continua schimbare? Cum veți explica parinților vostri ce inseamnă de fapt noul titlu al job-ului vostru? Ex: Content Manager, Outsourcing Consultant, Manager Voce Fixa? Momentul până la care va trebui să ințelegem chiar noi job-urile pe care le fac copiii nostri cu titulaturile lor incriptate – nu pare a fi foarte departe.
Imaginați-va lumea peste 10-15 ani:
• In țările dezvoltate vor fi mai mulți oameni peste 65 de ani decât oameni sub 15 ani!
• Populația lumii va ajunge la 7,6 B cu 11% mai mult decat in 2010;
• Globalizarea este un proces ireversibil, granițele tradiționale vor continua să se estompeze;
• Majoritatea job-urilor nou create va fi in Asia in timp ce doar 1,8% vor fi in Europa;
• Universitățile vor include in programele lor discipline ca ”Sa invățăm cum să invățăm..”
• Tehnologia iși va face tot mai mult simțita prezența in vietile oamenilor;
• Fața de 700M de utilizatori ai telefoniei mobile in 1999, peste 10 ani vor fi 6 miliarde si nu mai puțin de 5 miliarde de useri Internet;
• O persoana din clasa medie va avea in casa 10 device-uri conectate la o rețea;
• 34% din useri vor folosi servicii cloud;
• Modul in care socializăm si relaționăm va fi influențat de internet, ne vom putea stoca chiar amintirile online si le vom putea impărtăși cu ceilalți;
• Diferențele dintre lumea reală si cea digitală incep sa se estompeze, digitalul devine tot mai prezent vom, folosi informații din ambele lumi.
Asadar e momentul sa lași în urmă trecutul si să te concentrezi pe prezent si viitor. Imprieteneste-te cu schimbarea caci ritmul acesteia nu va slăbi. Caută sa inveți chiar si atunci când crezi ca le știi pe toate!
Eu cred in puterea furtunilor, a crizelor, a schimbărilor căci ele sunt cele ce ne forțeaza să ne depășim limitele și să mergem mai departe. Orice furtună e o provocare să te reinventezi iar indrăzneala iți e rasplatită apoi cu fiecare nou tărâm descoperit. Continui sa invat citind, ascultându-i pe alții, experimentând si mai ales lucrând cu tinerii caci ei au deja sădită in mintile lor – educația viitorului.
Dacă nu ai facut-o până acum, data viitoare vino la Business Days si atunci vei ințelege forța acestui eveniment. Până atunci sa ne revedem cu bine!