Outsourcing România – ce-ar fi dacă?

Amalia Sterescu \ Outsourcing România – ce-ar fi dacă?

În mediul de business ne plac scenariile, dacă se poate cu o mare predictibilitate. Dar liderii mai trebuie să şi viseze din când în când, fiindcă aşa se nasc viziuni utile pentru business.
Gândindu-ne la industria de outsourcing din România, mi-ar place să ne gândim împreună la un soi de ”wish list” aşa că hai să ne jucăm puţin cu imaginaţia şi speranţele noastre şi să ne închipuim cum ar fi dacă?

1. Un potenţial investitor în outsourcing, este interesat de România după ce a făcut un tur şi prin Polonia şi Cehia. Astăzi baguie pe internet în căutarea unei agenţii de stat care să îi ofere informaţiile necesare, caută inutil. În timp ce în Polonia există un Attraction Agency, în timp ce în majoritatea ţărilor din Europa Centrală şi de Est camerele de comerţ au un rol activ în promovarea ţării lor ca destinaţie de outsourcing – România este încă vitregită la acest capitol. Ar fi minunat ,nu-i aşa, să avem o platformă naţională în care potenţialul investitor să-şi găsească măcar informaţiile de bază, ar fi minunat ca ambasadele noastre să promoveze potenţialul de outsourcing la diverse summit-uri internaţionale de outsoucing aşa cum face ambasadorul Malayesiei de exemplu.. Ar fi minunat să avem centre de informare în străinătate şi un efort de publicitate pentru România ca destinaţie de outsourcing căci cred cu tărie că, dacă ar fi să regândim strategia de branding de ţară a României, mult discutata frunză poate fi înlocuită oricând cu orice simbolistică din domeniul outsourcing.
2. Ar fi minunat dacă, anual, de pe băncile facultăţilor, ar ieşi absolvenţi cu o pregătire aliniată la nevoile mediului de business, iar nevoia de a investi în limbi străine, abilităţi de relaţionare cu clienţii sau alte abilităţi tehnice ar fi mult mai redusă ca astăzi. Ar fi extraordinar, nu-i aşa, să existe un dialog permanent între educaţie şi mediul de business şi, de ce nu, o strategie pe termen lung.
3. Ar fi extraordinar ca industria de outsourcing din România să îşi găsească identitatea în faţa reprezentanţilor guvernului şi să nu mai fim nevoiţi să explicăm de fiecare dată când se schimbă un ministru al Comunicaţiilor ce înseamnă, ce facem, câţi suntem şi cum ajutăm bugetul de stat, cum creăm valoare în România, cum reducem în mod constant şomajul atrăgând an de an mii de proaspeţi absolvenţi şi nu numai. Şi ar fi minunat ca indiferent de culoare politică a guvernanţilor să avem un parteneriat pe termen lung care să susţină această industrie.
4. Ar fi deosebit ca. în condiţiile unor creşteri semnificative de personal (30% estimate în 2015/industrie), să avem în industrie lideri apţi să gestioneze creşterea în mod inteligent şi mai ales capabili să şi accelereze propria dezvoltare a competenţelor de leadership, nu-i aşa?
5. Şi ar fi de-a dreptul normal să existe un dialog între multiplele asociaţii şi centre de opinie din industria de outsourcing românească care să includă la masa deciziilor atât antreprenorii români în outsourcing, dar mai ales factori de decizie guvernamentali pentru un mai bun lobby pentru România în faţa potenţialilor investitori.
6. Şi de ce nu, de ce nu am avea mai multe evenimente de outsourcing ”in Bucharest not in Budapest”, deoarece cred cu tărie că avem forţa să reprezentăm la cele mai înalte standarde outsourcing-ul în Europa de Est?

După 12 ani petrecuţi în diverse roluri de leadership în outsourcing, sunt unul din partizanii ideii conform căreia industria de outsourcing din România are nevoie de recunoaştere, de reprezentare, de lobby şi de o voce care să reprezinte interesele nu numai ale marilor jucători prezenţi în piaţă, dar şi a antreprenorilor români din outsourcing.
În 2012, când am fondat Outsourcing Advisors, primul portal al comunităţii de outsourcing, am răspuns mai multor nevoi existenţe în această piaţă:
1) Nevoia de informare pentru potenţialii investitori dar şi pentru micii antreprenori;
2) Nevoia de instruire permanentă şi educare prin programe de coaching şi training a angajaţilor din această industrie;
3) Nevoia de apartenenţă la o comunitate prin lansarea Outsourcing Club şi a campaniei ”I am an outsourcing professional”.
Pe 24 martie, Outsourcing Advisors a fost partener strategic în organizarea primei ediţii a Romanian Outsourcing Summit, o ediţie care s-a bucurat de prezenţa a 120 de lideri şi specialişti din industrie, dar şi de prezenţa unor reprezentanţi guvernamentali sau din mediul politic şi universitar. În felul acesta am demonstrat încă o dată că o viziune bună are nevoie de acţiune, altfel rămâne doar halucinaţie
În concluzie, când vine vorba de industria de outsourcing, cred cu tărie că:
a) Avem nevoie de strategie pe termen lung pentru industria de outsourcing în România;
b) Putem folosi cu succes outsourcing-ul într-o campanie de rebranding de ţară;
c) Parteneriatul cu educaţia reprezintă o condiţionare şi un factor de succes în asigurarea longevităţii acestei industrii în România;
d) Dialogul constant pe o singură voce a tuturor diviziilor şi asociaţiilor reprezentative din această industrie cu Guvernul.
e) Permanenta investiţie în leaderii din outsourcing pentru a asigura o creştere inteligentă şi a evita o bătălie neproductivă pentru resurse şi talente.

Data articol: 1 aprilie 2015
© 2024 Amalia Sterescu Designed by: Live Design