Interviu Next Speaker: Adaptarea la audiența e foarte importantă în livrarea unui mesaj
Amalia Sterescu este Vicepreședintele Global Renewals Centers în cadrul Oracle Corporation. Este responsabilă de elaborarea strategiei globale pentru centrele de reînnoire contracte suport localizate în România/India.
Next Speaker!: Doamna Sterescu, ați participat în calitate de speaker la o serie de evenimente de impact precum Zilele Biz sau Forumul Management360. Ce v-a determinat să participați la aceste evenimente?
Amalia Sterescu: Am acceptat cu mare plăcere toate invitațiile de a vorbi în fața unei audiențe pe arii unde expertiza mea a stârnit interesul participanților. Experiența mea de 13 ani de leadership în furnizarea de servicii de suport și vânzare prin telefon, expertiza mea în înțelegerea comportamentului de business al clienților din 51 de țări din întreaga lume cu toate finețurile interculturale, capacitatea de a îmi exercita leadershipul și în afara României, în locații consacrate de outsourcing ca India sau China – toate laolaltă, mi-au dat impulsul de a împărtăși, de a transmite mesaje, de a stârni curiozități și de ce nu – de a crea experiențe de învățare unor audiențe noi din mediul de business sau cel studențesc.
Next Speaker!: Care a fost cea mai mare provocare în susținerea unui discurs?
Amalia Sterescu: În general sunt mai multe tipuri de provocări ce țin de ținerea unui discurs: înțelegerea prealabilă a audienței, anticiparea potențialelor întrebări, concentrarea pe mesaje cheie, garnisirea mesajului cu exemple relevante, bine alese – care de cele mai multe ori rămân în memoria audienței mai pregnant decât orice altă informație statistică sau pur teoretică, asortarea tematicii prezentate cu gamă de subiecte pe care se concentrează evenimentul, încadrarea în timpul alocat și poate cel mai important, alocarea timpului necesar de pregătire al acestor intervenții. De aceea consider că fiecare ieșire la rampă este și trebuie să fie o provocare indiferent dacă faci asta ocazional sau ca și activitate permanentă căci miza e mereu aceeași: transmite un mesaj, fă ca acel mesaj să rămână în mintea audienței, sădește acolo ceva ce poate crea altceva mai bun pentru business-ul auditoriului sau chiar al tău personal.
Îmi amintesc de o situație când echipa mea trecea printr-un moment dificil, aveam un target de ordinul sutelor de milioane de dolari ce trebuia livrat necondiționat indiferent de constrângeri. Mi-a revenit îndatorirea să țin un mesaj motivațional în fața unui grup de 300 de coechipieri, un mesaj care avea ca rol să mențină concentrarea echipei pe ce era important, să le ridice moralul și gradul de motivație. Cred cu tărie că a te transforma din public speaker în motivațional speaker e un salt important care necesită un plus de competențe și talent. M-am documentat învățând din speach-uri motivaționale celebre, am selectat abordarea și mesajele cele mai potrivite, am exersat, am nuanțat, am cerut feedback și în final am livrat. Rezultatul a fost unul pe măsură- mobilizare generală, entuziasm și depășirea targeturilor propuse!
Next Speaker!: Se spune că orice speaker are un model pe care îl urmează. Care sunt modelele dumneavoastră atât din punct de vedere al oratoriei, dar și a activității profesionale?
Amalia Sterescu: Ca și stil, prefer stilul degajat al speakerilor americani, naturalețea și talentul lor de a istorisi cu tâlc. Nu m-am fixat pe anumite persoane că modele în public speaking, încerc să iau de la fiecare ce mi se pare interesant ca tehnică, limbaj nonverbal sau mesaj. În ceea ce privește modele de leadership în activitatea mea profesională cu siguranță Oracle este o pepinieră largă și sunt o serie de Sr. Leaderi cu care vin în contact direct din boardul de conducere, ce pentru mine reprezintă un exemplu bun de leadership.
Next Speaker!: Ați participat la conferințe organizate de asociațiile studențești. Care sunt cele mai relevante diferențe între un discurs în fața studenților și unul în fața unei comunități de afaceri?
Amalia Sterescu: Adaptarea la audiență e foarte importantă în livrarea unui mesaj către o comunitate de profesioniști în devenire. Înțelegerea prealabilă a nevoilor acelei comunități, asezonarea speech-ului cu exemple relevante pentru activitatea lor, ghidarea lor în carieră prin folosirea unor exemple personale sau din experiența relevantă a altor profesioniști – toate constituie un amalgam ce pot face mesajul către o astfel de comunitate relevant, eficace, plin de învățăminte.
Next Speaker!: Activitatea dumneavoastră profesională este atât impresionantă cât și motivantă, și pe blog-ul personal oferiți coaching pentru tineri profesioniști. Care a fost determinarea în a oferi astfel de soluții?
Amalia Sterescu: Mărturisesc că sunt pasionată de coaching și sper să devin în viitorul apropiat, prin studii aprofundate de specialitate, un coach mai bun atât pentru leaderii din echipa mea dar și pentru alte segmente. Mărturisesc că am o pasiune în a-i ghida în limita timpului meu disponibil pe tinerii la început de drum sau pe managerii aflați la începutul carierei lor manageriale sau pe senior leaderii prinși în labirinturile corporatiste, dornici de o schimbare. Deopotrivă sunt pasionată să fac coaching pe subiecte de leadership, outsourcing, globalizare sau “intercultural sensitivity”. Determinarea rezidă în nevoia de a mă folosi la alt nivel de experiență acumulată pe partea de leadership a unor echipe multiculturale diverse și tinere – simt că pot dărui altora din experiența acumulată și o fac cu motivare și plăcere.