Fii ceea ce pari că ești!
Trăim într-o societate cu o lipsă crasă de modele autentice, cel puțin după umila mea părere. De multe ori, oameni valoroși ce chiar ar putea juca rol de model în societate, prin faptele lor, prin puterea cuvintelor lor, prin principiile după care își guvernează viața – se retrag cu modestie, oripilați de ceea ce îi înconjoară. Mass-media ne arată doar „Senzațional” -ul pentru că, în plină eră a consumerismului, fapta bună, inovația, actul de cultură, patriotismul veritabil nu vând, ele par că nu mai interesează pe nimeni. Și atunci mă intreb: mai este reputația importantă în România de azi?
Când vezi atâția cameleoni detronați care își scutură hainele șifonate pe paturile închisorii și răsar din nou spălați și victimizați prin cine știe ce funcție importantă – stai și te întrebi cât de adânc s-a schimbat sistemul nostru de valori în ultimii 25 de ani și cât de găunos gândim acum despre succes, reputație, onoare, autenticitate? Când printr-o mișcare genială de PR, vreo companie se spală brusc de păcate în ochii clienților săi, când manageri maeștri în arta manipulării știu să cosmetizeze insuccesul și să-l transforme în succes, când vedete înălțate pe piedestal în ochii publicului prin strategii deștepte de imagine fac eforturi inumane să se ridice la înălțimea acelor așteptări – te întrebi serios, putem vorbi de relativitate când vine vorba de reputație bună? E loc de gri aici?
Fiecare societate își are bubele ei și dacă pe cei cosmetizați și antrenați în a purta o mască peste chipul găunos e mai greu să îi repari – cu tinerii noștri și cu profesioniștii veritabili – încă mai avem o șansă. Aici cei cu adevărat valoroși și autentici pot lucra intensiv pentru a-i învăța: De ce o reputație bună? De ce să nu faci compromisuri cu autenticul din tine? De ce să fii realmente ceea ce pari că ești? De ce să-ți guvernezi viața după valori și principii sănătoase? De ce să nu-ți creezi o reputație ca un balon de săpun și să-ți fie greu să te ridici la înălțimea unei imagini gogonate? De ce e important să îți validezi constant reputația prin fapte, principii în acțiune și caracter demonstrate zi de zi? Și cum se construiește de fapt o reputație? Iar dacă ai stricat ceva, cum mai repari? Cum îți protejezi reputația astăzi în contextul în care oricine te poate denigra în mediul digital? Cum faci management de criză când vine vorba de reputație? Care sunt cele mai frecvente erori care se fac când vine vorba de brand personal cu impact direct în reputație?
Despre toate acestea mi-am propus să discut în workshopul pe care îl susțin în data de 6 noiembrie la București, iar tu te poti înscrie pe adresa http://blog.amaliasterescu.ro/calendar-evenimente/managementul-reputatiei/.
De asemenea, încă mai poți beneficia de early booking până pe 31 august,2015!
Până la urmă, reputația este ceva ce cultivi cu greu și migală în ani, este acel ceva ce îl poți pierde într-o clipă, iar exemple de acest gen avem o multitudine în România de azi. Cu toții suntem supuși greșelii, cu toții facem uneori erori care ne pot afecta reputația. Important este să nu închidem ochii și să ne prefacem că nu s-a întâmplat, important este ca barometrul nostru de valori să funcționeze, să ne alarmeze și să ne dea o palmă și să corectăm în timp util abaterea. Important este ca ea, reputația, să conteze pentru că este unul dintre reperele solide pe baza cărora s-au construit imperii sau… s-au prăbușit!