Cum îți poți dezvolta brandul personal într-o organizație în care trebuie să muncești online, de acasă?

Amalia Sterescu \ Cum îți poți dezvolta brandul personal într-o organizație în care trebuie să muncești online, de acasă?

Ai schimbat câteva roluri și companii în experiența ta profesională, ultima schimbare ai făcut-o recent, în martie, la debutul pandemiei. Tot procesul de recrutare s-a făcut telefonic sau prin video conferință, nu ai mers niciodată la noul birou, nu ți-ai cunoscut colegii la o cafea și nici pe managerul direct nu poți spune că-l cunoști – l-ai ”întâlnit” online preț de o oră. Lucrezi de acasă de patru luni și deși ți-ai înțeles rolul și ai depășit dificultățile începutului te întrebi, oare cum te poți face cunoscut ca nou angajat –  în organizația ta, muncind de acasă? Oare ce șanse de ascensiune profesională poți avea în contextul în care vechile tale abordări nu mai funcționează acum? Cum îți poți dezvolta brandul personal într-o organizație în care trebuie să muncești online, de acasă?

Ca și personal branding strategist împărtășesc cu tine aici câteva idei ce îți pot fi de folos. Prin anii ’70, profesorul Mehrabian venea cu o teorie prin care afirma că în comunicarea cu ceilalți, cuvintele tale contribuie cu doar 7% din impresia pe care o produci atunci când te exprimi. Restul impresiei este generat de limbajul tău non verbal, de expresiile tale faciale, de tonul prin care îți exprimi mesajul. Considerând instrumentele pe care compania ți le pune la dispoziție ca să comunici intern: email, messenger, conferințe telefonice, video call, realizezi că multe din atuurile abilităților tale de comunicare sunt supuse unui soi de ”cenzură” tehnologică… Bun, ce-i de făcut?

1. Alege cu grijă instrumentele de comunicare pe care le ai la dispoziție. Poate că un mesaj scurt pe messenger e potrivit pentru anumite răspunsuri punctuale, poate că un email bine structurat ajută să-ți exprimi un punct de vedere tehnic dar atunci când vrei să produci un impact – alege video conferința căci ai șansa să folosești mai multe abilități din arsenalul tău de comunicare. Poți invoca că astfel ai șansa să-ți cunoști mai bine colegii, managerul direct etc. Astăzi, multitudinea platformelor video existente îți sunt de mare folos, ai grijă însă să propui platforma folosită cu precădere de organizație căci multe companii nu folosesc Zoom de exemplu.

Cu toții am stat în lungi conferințe telefonice și știm că devenim … multitasking. S-a observat însă că în timpul video conferințelor, atâta timp cât camera este deschisă, oamenii se abțin să execute și alte operațiuni deci te poți bucura de atenția lor.

Iar dacă ai echipă în subordine, întreabă-te înainte de a le trimite un mail, oare un mesaj video ar fi avut mai mult impact? Îl poți înregistra simplu cu un smartphone (ai grijă ce se vede în background).

Ori dacă vrei să trimiți o propunere managerului, nu o face într-un simplu email, un Power Point cu vocea ta înregistrată argumentând ceea ce prezinți se poate detașa din oceanul de mesaje și documente din inbox.

2. Ascultă-ți activ interlocutorul! Știi senzația aceea când ești în teleconferință și ai simți că toți își văd de ale lor și tu vorbești că așa e … modelul? Nu te simți confortabil când se întâmplă așa că indiferent care e canalul prin care comunici cu ceilalți în companie, dacă e verbal, atunci ascultă cu adevărat, dă semnale că ești prezent, că interlocutorul are toată atenția ta – cu siguranță ajută și la clădirea unei relații bune. Iar dacă discuția este telefonică, clarifică și confirmă ceea ce ai înțeles, nu te grăbi să vii cu soluția înainte ca expunerea problemei să fie finalizată.

3. Extinde-ți rețeaua internă de contacte și construiește noi puncte de conexiune. Setarea unor întâlniri online regulate cu persoane cheie pentru proiectul tău, cu manageri, coechipieri sunt importante. Ești vitregit de întâlnirile informale la cafeteria companiei – așa că extragi ce poți din situația dată – indiferent de natura rolului tău, nu poți opera singur – e nevoie să fii parte a acestui intreg care este noua ta organizație, să-i cunoști strategiile, provocările, nevoile și să încerci să ajuți cât mai mult. Dacă participi într-o conferință online și nu ai avut șansa să te introduci speakerilor – o poți face după eveniment, sumarizând într-o notă scurtă ceea ce ai apreciat la intervenția lor, adresând poate o invitație de a detalia subiectul, dacă este cazul. Întreține un log al contactelor tale strategice și muncește zilnic pentru extinderea rețelei tale în interiorul organizației din care mai nou faci parte – îți va fi util pe de-o parte ca să-ți urmărești progresele, pe de altă parte scanarea lor zilnică te va ajuta să-ți gândești o strategie de networking strategic cu acțiuni regulate.

4. Accesează un mentor din interiorul organizației – o persoană care te poate familiariza cu multe aspecte, informații de care ai nevoie în această etapă, preferabil o persoană ce cunoaște și operează bine în  cultura companiei.

5. Îngrijește-ți imaginea digitală! Colegii nu te vor putea întâlni față în față prin urmare te vor căuta pe Intranetul companiei sau în absența acestuia – cel mai probabil pe LinkedIn. Asigură-te că vor găsi acolo un profil îngrijit, cu foto profesională și o scurtă biografie. Nu ar strica să-ți adaugi fotografia la semnătura digitală, cu siguranță va ajuta atunci când o vei include in e-mailurile tale.

6. Continuă-ți efortul de a fi activ pe social media sau canalele folosite de colegii tăi. Participă regulat pe  grupurile interne ale companiei, oferă info valoroase, interacționează cu noii tăi colegi în social media, creează grupuri noi dacă este necesar, fii activ pe grupurile LinkedIN, rămâi conectat cu lideri și experți din domeniul tău!

Orice proces de personal branding necesită un efort constant. Construirea brandului tău presupune să aduci valoare, în stilul tău, în fiecare zi prin ceea ce faci și comunici. Prin ce vrei să fii recunoscut în organizație? Care e cuvântul care te definește? Atunci încearcă să comunici acel cuvânt cât mai creativ cu putință. Definind un minim plan de acțiune îți vei asigura acea vizibilitate de care ai nevoie pentru ca opiniile tale să conteze – nu neapărat prin natura rolului deținut în companie- ci prin valoarea pe care o aduci constant în organizație.

Mai multe informații pe acest subiect veți putea accesa la Managementul Brandului Personal (online) din 17 septembrie. Vă aștept cu drag!

Data articol: 27 iulie 2020
© 2024 Amalia Sterescu Designed by: Live Design