Call Center – rampa de lansare pentru tineri absolventi

Amalia Sterescu \ Call Center – rampa de lansare pentru tineri absolventi

„Cand voi fi mare ma voi face sofer … Eu ma voi face doctorita … Iar eu fotomodel … Eu imi doresc sa fiu sef… Iar eu mi-as dori sa ajung aviator…”

Dar spun cu mana pe inima ca nici un pui de zmeu din tara asta nu si-a propus sa devina: Call center agent  sau Collections agent sau Support Center agent sau orice alta titulatura din umbrela larga a serviciilor de relatii cu clientii sau suport clienti.

E o meserie? Cu siguranta DA si inca una pe care nu o pot practica decat cei ce poseda un complex de competente din care as aminti excelenta comunicare verbala/scrisa,  usurinta de a lucra cu proceduri si standarde stricte, spiritul organizatoric, rezistenta la stres ..Rezista si au performante remarcabile cei care sunt motivati de job-ul in sine, job ce presupune in primul rand rezolvarea eficienta si calitativa a problemelor clientilor cu care agentul intra in contact.

De ce nu intra in repertoriul ” Eu mi-as dori sa fiu..?” In primul rand pentru ca pana in 1997, in Romania, nu exista nimic din gama rolurilor corespunzatoare activitatii de call center. Incepand cu 1997 pe „bancile” diverselor multinationale a inceput sa se scoleasca generatie „CS” (Customer Service) care astazi a devenit la randul sau leader, mentor pentru generatia call center de azi ce activeaza in multiple sectoare economice. Din 1997 si pana in prezent job-ul de call center s-a consolidat, s-a diversificat si au aparut servicii anexe locale – de training de exemplu – care sustin dezvoltarea competentelor noilor agenti de call center. Asadar e nevoie de istorie, de povesti de succes – pentru ca absolventii de maine sa recunoasca in job-ul de call center o oportunitate si o rampa de lansare.

Call center, rampa de lansare in cariera unui tanar absolvent? DA.

 In primul rand call center-ul te familiarizeaza cu lucrul cu standarde precise de calitate, te educa cum sa tratezi cu clienti dificili, cum sa rezolvi probleme complexe folosind diverse tehnici de comunicare, te disciplineaza ca persoana si te ajuta sa fii mai punctual, mai organizat, mai bun coechipier. Toate acestea iti vor fi de folos nu numai in acest job dar si in toate rolurile ce vor urma in cariera ta si in viata ta personala.

Daca demonstrezi ca esti bun si te faci remarcat in primul rand prin performante constante – iti vei crea noi oportunitati de dezvoltare a carierei tale, promovand pe o pozitie de senioritate sau migrand catre un rol managerial. De cele mai multe ori cei ce vin in contact direct cu clientii sunt „pepiniera de aur” a oricarei companii si devin surse de recrutare pentru alte departamente sau linii de business din cadrul firmei.

Personal cunosc actuali Directori de banci sau de Resurse Umane din companii ce comercializeaza bauturi racoritoare celebre, specialisti IT cu inalta calificare, Project Manageri cu multe realizari la activ,Directori de Marketing in telecom, actuali Directori de call center, Manageri Operational in centre de suport in multinationale,   Antreprenori de mare succes in industria de outsourcing – doar cateva exemple de povesti de succes cu profesionisti care au fost candva in Romania –  Call Center Agent! Ei toti si-au construit carierele actuale  construind pe rolul de call center agent si imbunatatindu-si in permanenta competentele, cautand oportunitati si profitand la maxim de ele. As putea adauga aici si experienta personala caci demult, in 1997 mi-am inceput cariera in telecom ca si call center agent si am avut sansa sa migrez catre pozitii manageriale in acelasi domeniu in anii imediat urmatori.

 Deci dragii mei tineri studenti sau absolventi, o cariera are oricand un inceput, call center-ul ofera multe oportunitati – verifica piata locala, alege si creaza-ti propriul drum spre succes!Cu incredere in fortele proprii si efort consecvent – succesul nu se va lasa asteptat! 

Jobul de call center in Romania – incotro?                       In Romania job-ul in call center e asociat cumva cu tineretea, spun asta caci nu veti vedea ca in Occident agenti de call center trecuti bine de prima tinerete. Va veni o vreme insa si in Romania cand job-ul in call center va deveni o alternativa si pentru alte categorii profesionale in Romania trecute de prima tinerete, cand media de varsta va creste implicit, cand managerii vor trebui sa-si adapteze tehnicile pentru un nou segment mai experimentat, mai matur.

O vreme cand poate o fetita sau baiat isi va spune” Eu vreau sa fiu ca mami/tati, sa rezolv problemele oamenilor care ma suna.. Buna ziua, cu ce va pot ajuta?”.

Data articol: 7 ianuarie 2008
© 2025 Amalia Sterescu Designed by: Live Design